wtorek, 3 marca 2015

Jedna piosenka może zmienić wiele

Jakiej muzyki lubicie słuchać? Jaka jest wasza ulubiona piosenka, zespół, wykonawca?
Często słyszymy takie pytania dookoła, ale nie zawsze potrafimy na nie odpowiedzieć.
Gdyby ktoś zadał mi w tej chwili te pytania, nie byłabym w stanie podać odpowiedzi. Jednakże chciałam Wam zaprezentować jedną z piosenek, którą ostatnimi czasy, potrafię słuchać godzinami. Imagine Dragons to zespół założony w Las Vegas, grający głównie indie rock'a, ale czasem też indie pop i rock'a alternatywnego. Są najbardziej znani z piosenki "On the top of the world", jednak wiele ich piosenek ukazało się w filmach. Kilka z nich można na przykład usłyszeć w filmie "Intruz" (który swoją drogą bardzo polecam) oraz w jednej z najbardziej znanych trylogii-"Igrzyska Śmierci".

Jednak piosenka "Warriors", o której chcę Wam powiedzieć, nie pochodzi z żadnego filmu. Zespół napisał ją specjalnie na potrzeby Mistrzostw Świata w LOL'a w 2014. Do utworu powstał świetny teledysk, który możecie znaleźć na oficjalnym kanale zespołu na YouTube.
Sama piosenka budzi we mnie wiele emocji. Słowa opowiadają historię ludzi, którzy od dziecka pracowali i walczyli o swoje miasto. Są dla mnie takimi odpowiednikami superbohaterów. Czasami, gdy słucham tego utworu, a nie jestem w najlepszym humorze, mam ochotę płakać. Wylewać łzy za tych, którzy się tak poświęcają dla innych. Innym razem czuję wielką dumę z ich czynów i chcę ich naśladować. A jeszcze innym moje ciało wpasowuje się w melodie i rytm. Słyszę jak moje serce bije w rytm, a krew pulsuje razem z gitarami. Nie potrafię do końca opisać tego wszystkiego, co się ze mną wtedy dzieje. Mimo wszystko ta piosenka jest jedną z najlepszych jakie kiedykolwiek słuchałam. Nie myślcie sobie tylko, że słucham tylko rock'a i angielskich piosenek. Mam bardzo zróżnicowany gust muzyczny, na który potrzebny by był oddzielny post, albo i dwa. Wracając do tematu, wszyscy, którzy słuchali kilku piosenek zespołu Imagine Dragons, usłyszą tam charakterystyczne, dla nich, dźwięki i rytmy. Mi to osobiście nie przeszkadza. To jest rzecz, dzięki której mogę rozpoznać prawie wszystkie ich piosenki. Całokształt bardzo dobrze się prezentuje. Jeśli jej nie słuchaliście, to musicie to zrobić!
To wszystko na dzisiaj.
Do usłyszenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz