niedziela, 22 maja 2016

Znany świat, ale jednak zupełnie obcy

Witajcie!
W końcu udało mi się napisać obiecywaną od dawna recenzję "Obcej" Diany Gabaldon.

Do przeczytania tej książki, zachęcił mnie serial pt.:"Outlander", który powstał na jej podstawie. Gdy obejrzałam cały 1. sezon w zaledwie jeden weekend (wtedy nie było jeszcze 2.), stwierdziłam, że potrzebuję więcej tego świata. Dlatego też, zaopatrzyłam się w "Obcą" i zabrałam się do czytania.
"Obca" to połączenie książki przygodowej, romansu, historycznej z science fiction.
Książka opowiada historię Claire Randall - pielęgniarki w czasie II wojny światowej. Po oficjalnym zakończeniu wojny, wyrusza wraz ze swoim mężem do Szkocji. Tam, w skutek całego ciągu wydarzeń, dotykając jeden z "magicznych" kamieni, przenosi się 200 lat wstecz. Claire musi odnaleźć się w zupełnie nowej rzeczywistości, przeżyć i spróbować powrotu do własnych czasów. Jednak, nieoczekiwanie, z nowym światem zaczynają łączyć ją bardzo silne więzi.
Brzmi zachęcająco?
"Obca" należy do serii o tym samym tytule, ale niech nie zniechęcają Was jej rozmiary. Tą pozycję pochłonęłam w zaledwie dwa popołudnia, więc zakładam, że podobnie jest z następnymi tomami. Dzięki dużej ilości części w tym cyklu, będę mogła bardzo dobrze zapoznać się z losem Claire, ale to oznacza także, że niestety nie zakończę go (cyklu) w najbliższej przyszłości.

Ta powieść wciąga od początku do końca. Na dodatek, posiada bardzo ciekawą, interesującą i oryginalną fabułę. Pomimo tego, iż znałam bieg wydarzeń z serialu, w wielu momentach byłam zaskoczona rozwojem wydarzeń i nie nudziłam się ani na chwilę.
"Obca" potrafi rozbawić, wzruszyć oraz sprawić, że wylejemy wiele łez.
"Czasem nasze najszlachetniejsze czyny są skutkiem tych, których najbardziej żałujemy."
Claire to silna główna bohaterka, z którą od pierwszych stron potrafiłam się utożsamić. Dołączyła do moich ulubionych żeńskich postaci fikcyjnych wszech czasów. Oprócz Claire występują tu także inni (równie ciekawi) bohaterowie, którzy są bardzo zindywidualizowani. Każdy z nich ma w sobie to "coś". Przez cały czas rozwijają się i zmieniają.
Ta powieść, w połączeniu z serialem, zainteresowały mnie Szkocją. Dzięki nim, poznałam wiele ciekawych faktów o jej przyrodzie, historii i kulturze. A w najbliższym czasie, planuję odwiedzić ten piękny kraj.
"Obca" to książka, którą poleciłabym każdemu, a w szczególności fanom fikcji historycznej oraz tym, którzy lubią powieści z silnymi, niezależnymi głównymi bohaterkami.
Jeśli, jeszcze, się zastanawiasz nad sięgnięciem po ten tytuł, to zachęcam Cie do przeczytania mojej recenzji serialu "Outlander", a następnie do obejrzenia go. Gwarantuję, że jeśli Ci się spodoba, to książka także.
Moja ocena to 10/10.
Gorąco polecam!


tytuł: "Obca"
tytuł oryginału: "Outlander"
autor: Diana Gabaldon
data wydania: 10 stycznia 2010
wydawnictwo: Świat Książki
tłumaczenie: Maciejka Mazan
ilość stron: 710



Do usłyszenia!

2 komentarze:

  1. Oj mam!!! :D
    Uwielbiam <3
    A to wszystko dzięki serialowi <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Serial jest genialny, a 2. sezon w szczególności. Teraz nie mogę się doczekać przeczytania kolejnej części serii! 😍

    OdpowiedzUsuń