niedziela, 9 października 2016

To już prawie koniec "Darów Anioła"

Witajcie!
Dzisiaj zapraszam Was na krótką recenzję książki pt."Miasto zagubionych dusz".


"Chyba zawsze brakowało mi kawałka duszy i znalazłem go w tobie."

autor: Cassandra Clare
narodowość autora: amerykańska
gatunek: fantasy, YA
seria: Dary Anioła #5
opis fabuły (zawiera spoilery dotyczące poprzednich części - zaznacz, jeśli chcesz przeczytać): Po zniknięciu Jace'a Clary jest załamana. Za wszelką cenę próbuje go odzyskać. Pomagają jej w tym przyjaciele: Simon, Isabelle. Alec i Magnus. Sęk w tym, że Jace może nie być taki, jakim go zapamiętali. Może też nie być sposobu, aby go uratować, nie narażając świata na zniszczenie. Jak daleko posunie się Clary, aby uratować ukochanego? I najważniejsze, czy on w ogóle chce zostać uratowany?

Nowe zagraniczne wydania są cudowne ♥
motywy: fantastyczny, miłosny, poświęcenia, walki o duszę, biblijny, walki o władzę, przyjaźni, buntu
akcja: I połowa książki - powoli się toczy, II połowa - stopniowo przyspiesza, a na końcu wręcz pędzi
narracja: trzecioosobowa, śledząca losy wszystkich bohaterów
świat wykreowany przez autorkę: poznajemy kilka nowych, ciekawych aspektów świata Nocnych Łowców
czas akcji: kilka tygodni
bohaterowie, na których warto zwrócić uwagę w tej części: Zdecydowanie najbardziej koncentrowałam się na Sebastianie oraz jego prawdziwych motywach i intencjach. Próby zbadania jego psychiki są fascynujące. Za to bardzo słabo prezentuje się tutaj Jace (z powodów wiadomych dla tych, którzy przeczytali ten tom). Niby wciąż rzuca swoimi sarkastycznymi komentarzami, ale to nie to samo, co kiedyś...
moja krótka opinia: Ten tom mi się podobał, ale w żadnym bądź razie mnie nie zachwycił. Był ciekawy, wciągający, inny niż poprzednie. Przede wszystkim dlatego, że bardziej skupia się na relacjach między bohaterami oraz tym, co dzieje się w ich wnętrzach, a nie na ciągłym rozwoju wydarzeń. Oczywiście, nie  brakowało tu nagłych zwrotów akcji, ale tą część uznaję za nieco spokojniejszą. Jeśli chodzi o samą fabułę, to nie zdarzyło się tutaj nic, co by mnie zszokowało, jak to ma miejsce czasami. Niestety... Jednakże, myślę, że tom 5. prezentuje się całkiem nieźle na tle pozostałych części.
Moja ocena 8/10.

"Ból czyni cię silnym. Strata czyni cię potężnym."

Moje recenzje innej serii Cassandry Clare - "Diabelskich maszyn":
tom I - KLIK
tom III - KLIK

Czytaliście "Miasto zagubionych dusz"?
Co o nim sądzicie?
A może macie w planach rozpoczęcie przygody z "Darami Anioła"?
Koniecznie napiszcie.



tytuł: "Miasto zagubionych dusz"
tytuł oryginału: "City of Lost Souls"
autor: Cassandra Clare
data wydania: 25 września 2013
wydawnictwo: Mag
tłumaczenie: Anna Reszka
ilość stron: 556




Do usłyszenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz