piątek, 6 stycznia 2017

Intimidating TBR Book Tag

Witajcie!

Obiecałam Wam tag książkowy, więc poszperałam trochę w internecie i znalazłam ten oto "Intimidating TBR Book Tag".
Był on dosyć popularny na zagranicznym booktubie jakiś czas temu, a że wydawał mi się interesujący, postanowiłam go zrobić.

Pytania zamieszczam zarówno w wersji oryginalnej, jak i przetłumaczonej przeze mnie (więc traktujcie je z przymrużeniem oka ;)

Zapraszam!

1. A book on your TBR pile that you haven't finished.
    Książka na Twojej liście "Do przeczytania", którą zaczęłaś, ale jeszcze nie skończyłaś.


Ci z Was, którzy zwracają uwagę na boczny pasek na moim blogu, zapewne zauważyli, że od dłuższego czasu pod nagłówkiem "Teraz czytam" pozostaje niezmiennie jeden tytuł. Jest to "Księga smoków". Antologia, którą mam na półce od dobrych kilku lat, ale dopiero pod koniec 2016 roku wzięłam się na poważnie za jej czytanie. Niestety, obecnie nauka i "Lalka" zabierają mi większość wolnego czasu, więc "Księga" będzie musiała jeszcze trochę poczekać.

2. A book you just haven't had the time to read for.
    Książka, na przeczytanie której po prostu nie miałaś czasu.



Lekturę "Uwięzionej w bursztynie" Diany Gabaldon odkładam od kilku miesięcy. To niezła cegiełka, a ja dobrze wiem, że jak zacznę ją czytać, to nie będę w stanie jej odłożyć, więc zostawiam ją sobie na dłuższe wolne (może ferie lub wakacje przyjdą mi z pomocą? 😉)

3. A book you haven't read because it's a sequel.
   Książka, której nie przeczytałaś, ponieważ jest kontynuacją.



"Neonowy dwór czyli zdrada Matthew Swifta" Kate Griffin to książka, którą kupiłam dwa lata temu za grosze. Opis mi się spodobał, więc nie zastanawiając się długo, zostałam szczęśliwym nabywcą, jak się później okazało 3. tomu serii "Matthew Swift". Traf chciał, że poprzednie tomy tego cyklu znajdują się w mojej bibliotece. Pierwszy nawet przeczytałam, ale nie jestem pewna, czy kiedykolwiek będę kontynuować tą serię.

4. A book you haven't read because it's brand new.
    Książka, której nie przeczytałaś, ponieważ jest niedawno wydana.



Może nie jest to najnowsza książka na polskim rynku, ale jest najnowszą na mojej półce. "Szóstka wron" Leigh Bardugo jest zdecydowanie wysoko na mojej liście priorytetów książkowych.

5. A book by an author you read previously but didn't really like.
   Książka napisana przez autora, którego inne dzieło nie przypadło Ci do gustu.



"Tajemny ogień" C.J. Daugherty i Carina Rozenfeld - czytałam serię "Wybrani" autorstwa Daugherty i. o ile pierwsze dwa tomy były w miarę ciekawe, o tyle pozostałe sypały się coraz bardziej w prawie każdym aspekcie.

6. A book on your TBR pile that you're just not in the mood to read.
    Książka, na którą po prostu nie jesteś w nastroju.



"Życie Pi" Yann Martel - z jednej strony jestem bardzo zdeterminowana, żeby tą książkę w końcu przeczytać, ale z drugiej, gdy wybieram, co będę czytać, nigdy nie mam na nią ochoty. Za każdym razem czuję, że potrzebuję czegoś innego.

7. A book on your TBR pile you haven't read because it's enormous.
   Książka, której nie przeczytałam, ponieważ jest ogromna.



"Gambit hetmański" Roberta Forysia, to całe 1032 strony, które czekają na mnie na mojej półce. Ta książka także czeka na wakacje 😁

8. A book on your TBR you bought because of the cover.
   Książka, którą kupiłaś ze względu na okładkę.


To może się wydać Wam zaskakujące, ale nie posiadam takowej książki. Raczej nie kupuję książek tylko ze względu na ich okładki.

9. The book on your TBR you find the most intimidating.
    Książka, którą uważasz za najbardziej onieśmielającą.



Miałam bardzo duży problem z tym, jak przetłumaczyć to pytanie, ale ze znalezieniem na nie odpowiedzi - nawet najmniejszego. "Władca pierścieni" J.R.R. Tolkien - klasyk, do przeczytania którego czuję niesamowitą presję i przez to wręcz obawiam się po niego sięgnąć. Bo jeszcze mi się nie spodoba i co wtedy...? 😉

Do zrobienia tego tagu nominuję Araxarę z bloga Zamknięta w pozytywce oraz Martę Ceselską z bloga Znajdź wymarzoną książkę.
Jeśli macie ochotę zrobić ten tag u siebie, to także czujcie się nominowani.

Zdradzę Wam, że już zaczęłam robić podsumowanie 2016 roku, więc możecie się go spodziewać w nadchodzącym tygodniu. A oprócz tego czeka Was jeszcze jedna recenzja, zgadnijcie czego.

Jak Wy byście odpowiedzieli na poszczególne pytania?
Czytaliście któreś ze wspomnianych przeze mnie książek?
Koniecznie napiszcie!


Do usłyszenia!

2 komentarze:

  1. Dziękuję za nominację, świetny tag! :D
    Gdy tylko znajdę trochę czasu (ekhm, Lalka, ekhm) to zrobię go z przyjemnością! ^^

    OdpowiedzUsuń